Watski Logo Light
Forslag
Viser av produkter
Vis alle

Kjøpsvilkår og betingelser ved kjøp på Watski.no

Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder privatkunder som handler på watski.no.

Watski.no drives av Watski AB, org.nr. 559218-8949, med hovedkontor på Lockarpsvägen 6b, 213 76 Malmö, Sverige.

I Norge har vi et NUF med org.nr. 824 270 562 MVA.

Du kan kontakte Watski.no via e-post på kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no 

Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder ved kjøp av varer på watski.no for levering i Norge.
Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Forbrukerkjøp er regulert av blant annet forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven og e-handelsloven.

Bestilling og betaling

Watski.no har åpent 24 timer i døgnet, og du kan alltid handle når det passer deg. Du velger varene du ønsker å kjøpe, og disse legges i «handlekurven». I kassen kan du kontrollere at innholdet stemmer, priser på varene, antall og fraktkostnad.

Du kan kun bestille varer som finnes på lager eller som er bestillingsvarer. Fraktkostnader og eventuelle rabatter vises i totalbeløpet før du betaler.

Det kan forekomme situasjoner der Watski har mottatt feil informasjon om lagerstatus fra leverandører, og en vare som er bestillingsbar likevel ikke er tilgjengelig for levering. I slike tilfeller har Watski rett til å kansellere berørte ordrer og tilbakebetale eventuelle innbetalinger. Når du har registrert bestillingen og mottatt ordrebekreftelse, kan vi ikke garantere at bestillingen kan avbrytes, spesielt i høysesong. Årsaken er at bestillingssystemet er automatisert og behandles umiddelbart. Men du kan alltid ta kontakt med oss, så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg.

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i én løsning – du kan velge mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å bruke i kassen før du bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du mottar varene før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen varierer og fremgår av fakturaen eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåte samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For å delbetale kreves det at du inngår en kredittavtale med Norion Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen via my.walley.no.

En kredittvurdering vil bli utført, noe som innebærer at kredittopplysninger innhentes. Ved forsinkelser eller manglende betaling legges det til forsinkelsesgebyr samt forsinkelsesrenter.

my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

Leveringsalternativer

  • Varene sendes med Bring, og du kan velge mellom fire leveringsalternativer:
  • Levering til utleveringssted eller pakkeboks og levering hjem eller til bedrift på adressen du oppgav ved bestilling.
  • Normal leveringstid til utleveringssted med Bring varierer mellom 1–4 virkedager fra bestilling lagt før kl. 12.00, avhengig av hvor i landet du bor.
  • Levering direkte til døren kan også variere mellom 1–4 virkedager.
  • Ved bestilling av metervarer legges det til én ekstra leveringsdag.

Merk: Leveringstiden på bestillingsvarer kan variere avhengig av produkt og varemerke. Den ekstra tiden det tar å motta produktet er angitt på produktsidene og er kun veiledende. Bestillingsvarer gir Watski muligheten til å tilby et så komplett sortiment som mulig.

Merk: Ekstra fraktkostnader tilkommer for varer med store mål (over 120 cm) eller varer som må sendes på pall/halvpall. etervarer legges det til 1 ekstra leveransedag.

Ordrebekreftelse

Når du legger inn en bestilling hos Watski, mottar du en ordrebekreftelse til oppgitt e-postadresse.Det foreligger ingen bindende kjøpsavtale med Watski før ordrebekreftelsen er mottatt.

Er du medlem i Watski Kundeklubb, finner du alle ordrebekreftelser og kvitteringer under «Mine bestillinger».

Priser

Alle priser på Watski.no er inklusive 25 % mva. og oppgitt i norske kroner. Prisene gjelder kun innenfor Norges grenser. Fraktkostnaden for bestillingen vises tydelig i kassen før betaling.

Vi reserverer oss for eventuelle prisendringer, prisfeil, leveringsfeil, utsolgte varer, trykkfeil m.m. som kan skyldes menneskelig eller teknisk feil, som for eksempel feil prisinnlesning, valutaendringer eller skatteendringer.

Kampanjer

Våre kampanjepriser gjelder i en begrenset periode, og siste gyldighetsdato for nedsatt pris står alltid på produktsiden. Watski er opptatt av å følge alle regler. Ser du noe du misstenker er feil så ta kontakt.

Våre priser i billighjørnet gjelder til produktet er utsolgt, deretter får produktet sin opprinnelige pris.

Tilbud under sesongkampanjer, som Black Friday, kan ikke kombineres med andre kampanje- eller rabattkoder.

Kjøp gjort under Black Friday og Blue Weekend følger vanlige kjøps- og leveringsvilkår.

Rabattkoder

Rabattkoder gjelder i en begrenset tidsperiode og har spesifikke vilkår. Kodene kan være begrenset til visse produkter, kategorier eller varemerker, og kan ikke kombineres med allerede nedsatte priser.

Rabattkoden må legges inn ved kjøp, før betalingen fullføres. Vi kan ikke legge til rabattkoder etter at kjøpet er gjennomført.

Gavekort

  • Gavekortet er gyldig i to (2) år.
  • Gyldighetsperioden fremgår på gavekortet og brukes i form av en kode som legges inn i kassen.
  • Gavekortet kan brukes delvis, så mange ganger som ønsket, til verdien er oppbrukt.
  • Gavekortet kan ikke fylles på med mer penger eller veksles inn i kontanter.

Gavekort regnes som et verdidokument, og Watski er ikke ansvarlig for tapt gavekort. Kjøpsavtalen trer i kraft når Watski bekrefter kjøpet via e-post til adressen kunden oppga. Kunden er ansvarlig for at informasjonen ved kjøp av gavekort er korrekt. Watski er ikke ansvarlig for feil som skyldes uriktig informasjon.

Watski Kundeklubb

Å være medlem i Watski Kundeklubb gir mange fordeler over tid.

Medlemskapet er kostnadsfritt og uten bindingstid, og kan avsluttes når som helst ved å kontakte kundeservice.

Fordelene aktiveres ved registrering. Her finner du vilkårene for Watski Kundeklubb.

Personopplysninger

Personopplysningene du oppgir til Watski AB behandles i henhold til GDPR og med høyeste grad av respekt.

Med ditt samtykke bruker vi informasjonen for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde, og for å tilby tjenestene du forventer.

Vi behøver dine personopplysninger for å:

  • Opprette personlig medlemskonto på watski.no
  • Behandle bestilling og betaling, samt levere varen
  • Informere om leveringsstatus eller kontakte deg ved problemer
  • Beregne bonus og fordeler som kundeklubbmedlem
  • Sende deg relevante tilbud, markedsføring og informasjon om kampanjer

I vår cookies/informasjonskapsler og personvernpolicy finner du mer informasjon om hvordan Watski AB håndterer personopplysninger og dine rettigheter.

Du har rett til innsyn, retting eller sletting av opplysninger.
For mer informasjon om cookies og personvern kan du lese videre ved å trykke på linken.

Ansvarsbegrensning

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som følge av kjøpte produkter. Brukeren av produktet monterer og installerer på egen risiko.

Vi tar heller ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes forhold utenfor vår kontroll (Force Majeure), som for eksempel arbeidskonflikt, brann, krig, offentlige vedtak eller leveranseproblemer.

Vi tar heller ikke ansvar for endringer i produkter eller egenskaper gjort av produsenter og andre faktorer utenfor vår kontroll.

Retur og angrerett

  • Ved kjøp hos Watski har forbrukeren 60 dagers angrerett, regnet fra mottak av varen.
  • Ved bruk av angreretten innen 14 dager refunderes hele beløpet inkludert frakt. Kunden står for returfrakten.
  • Etter 14 dager refunderes ikke fraktkostnaden.
  • Merk: 14 dagers returrett gjelder for varer fra billighjørnet og bestillingsvarer.
  • Varer som er spesialbestilt etter kundens ønske (f.eks. kappet tauverk, kabelpressing, spleising) kan ikke returneres.

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt på www.watski.no skal du registrere ditt ærende via denne linken der du kommer til en side for registrering av returer. Der kan du laste ned og skrive ut returfraktseddel. Forbrukeren dekker returfrakten (149 kr ved kjøp av fraktetikett hos Watski).

Viktig å tenke på:

  • Varer må pakkes forsvarlig. Originalemballasjen skal ikke være ytterste emballasjelag.
  • Forbrukeren har ansvar for at varen kommer frem. Ta vare på kvittering med sporingsnummer.
  • Varer må returneres i originalemballasjen og i samme stand som ved mottak.
  • Monterte, installerte eller brukte varer omfattes ikke av angreretten. Manglende originalemballasje kan føre til verdireduksjon.
  • Unngå bruk av sølvtape ved forsegling og ingen returseddel på originalemballasje.
  • Har du mottatt feil vare, skal denne returneres ubrukt. Korrekt vare sendes ut så lenge den er på lager. Hvis ikke, tilbakebetales hele beløpet.

Ikke avhentede pakker

Pakker ligger hos postkontor i 7 dager fra ankomstdato.

Ved ikke-avhentede pakker refunderes ikke frakt, og kunden belastes returfrakt (149 kr) og administrasjonsgebyr (199 kr).

Totalt gebyr: 199 kr + utgående frakt 139 kr + returfrakt 149 kr = 487 kr.

Ikke mottatt hjemlevering

Dersom kunden ikke mottar hjemlevering og pakken returneres, refunderes ikke frakt.

Kunden belastes returfrakt (149 kr) og administrasjonsgebyr (499 kr).

Totalkostnad: 499 kr + utgående frakt 239 kr + returfrakt 149 kr = 887 kr.

Tilbakebetaling av penger

Når vi mottar returnerte varer, kontrolleres disse.

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager fra mottatt retur, dersom returen er registrert på: https://www.watski.no/return-consumer. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen eller dokumentasjon for retur.

Beløpet tilbakebetales via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp.

Merk: Dersom varen ikke er i samme stand som ved mottak, kan beløpet reduseres som en konsekvens av varens verdiminskning.

Reklamasjon

Ditt kjøp dekkes av forbrukerkjøpsloven. Forbruker har tre års reklamasjonsrett, i noen tilfeller fem.

Reklamasjon registreres via vår kontaktside for reklamasjoner. Oppgi ordrenummer, kort beskrivelse av feilen og legg ved bilde(r). Reklamasjon skal meldes innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, helst innen 2 måneder.

Er reklamasjonen berettiget, refunderes fraktkostnaden. Ved avvist reklamasjon må forbrukeren betale alle transportkostnader, inkludert returfrakt.

Watski kan tilby reparasjon, bytte, prisavslag eller tilbakebetaling, avhengig av situasjonen. Feil som skyldes håndteringsfeil, installasjonsfeil, slitasje, modifikasjon eller misbruk dekkes ikke.

Varer sendt uten porto mottas ikke.

Ved feil eller manglende produkter i leveransen, kontakt kundeservice og registrer ordrenummer og bilder via reklamasjonssiden.

Klageadgang

Hvis du vil klage på et kjøp skal du rette henvendelsen til Watski AB, Lockarpsvägen 6b
213 76, Malmö, Sverige på e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no. Du kan også ringe oss på +47 22 82 00 70.

Dersom vi ikke finner en tilfredsstillende løsning, kan du sende klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no eller ringe 23 40 05 00.

Alle andre spørsmål til Watski

Ved alle spørsmål, kontakt oss vennligst per e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no.
Telefon: +47 22 82 00 70

Sist endret: 13. november 2025

?
Handlekurv
Logg inn
Glemt ditt passord?
Bli medlem
Allerede medlem? Logg inn her for å ta del av fordelene
Glemt passord
Fyll inn din e-post nedenfor og vi sender deg en e-post om hvordan du tilbakestiller ditt passord
Lagt i handlekurven

Trenger du også?

Gå til kassen
Fortsett å handle
Vis handlekurven