Lukk
Kjøpsvilkår og betingelser ved kjøp på Watski.no

KJØPS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder privatkunder som handler på watski.no.

Watski.no drives i Norge av: Watski AS, org.nr. 974899264MVA, Kveldroveien 19, 1407 Vinterbro, Norge.

Watski AS eies av: Watski AB med organisationsnummer 556176-0322, Kantyxegatan 14, 213 76 Malmö, Sverige.

Du kan kontakte Watski.no per e-post: kundeservice@watski.no og via kontaktsiden på watski.no Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder ved kjøp av varer på watski.no for levering i Norge. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen. Forbrukerkjøp er regulert av blant annet forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven og e-handelsloven

BESTILLING OG LEVERING HOS WATSKI

Watski.no har åpent 24 timer i døgnet og du kan derfor alltid handle i vår nettbutikk. Du velger de varer du vil kjøpe og legger de i handlekurven. Du kan helt frem til selve kjøpsøyeblikket korrigere innholdet i handlekurven, samt se prisene på varene/produktene i handlekurven. Eventuelle fraktkostnader vil du kunne se under totalbeløp i handlekurven, samt når man holder pekeren over kanppen for handlekurv i høyre hjørne. Varer i handlekurven er ikke reserverte. Varene blir ikke reserverte før bestillingen er bekreftet av oss gjennom at du mottar en bekreftelse per e-post. Når man bestiller skjer dette med Klarnas betalingsløsning. Det er ikke mulig å bestille en vare som ikke er i lager. Ønsker du å bestille en vare som ikke er i lager så er det mulig å melde seg til å få beskjed per e-post på produktsiden til det utsolgte produktet. Det er ikke mulig å bestille fra watski.se, watski.dk, watski.fi, eller watski.de for levering i Norge. Bestiller du på watski.dk så må varene kunne hentes i Danmark da den danske nettbutikken ikke leverer til Norge.

Bestillingen er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Du har alltid mulighet til å benytte angreretten som er på 30 dager etter at du som kunde har mottatt varene. Dette gjelder ikke våre varer som ligger i Outlet da det er 14 dager som gjelder for disse. Angreretten gjelder dog ikke bestillingsvarer og metervare (kappet/klipt material). Watski har retten til å kansellere bestillingen om vi ikke kan levere produktet på grunn av teknisk feil ved bestillingstidspunkt, utsolgtvare, om varen har utgått fra vårt sortiment, og i de tilfeller der Watski har fått informasjon om at varen kan utgjøre en sikkerhetsrisiko.

ORDREBEKREFTELSE PÅ MOTTATT ORDRE HOS WATSKI

Når du har lagt en ordre hos Watski, mottar du hurtig en ordrebekreftelse på e-postadressen kjøper oppgav under bestilling. Det er ikke inngått en bindende bestillingsavtale før du har mottatt denne ordrebekreftelsen. Har du gjort en bestilling, men ikke mottatt bekreftelse så send oss gjerne en e-post slik at vi får sendt en. Dette kan dessverre skje ved teknisk feil. Kjøper mottar en leveringsbekreftelse når bestillingen har forlatt vårt lager og er på vei til sin mottaker. Får du ingen bekreftelser fra Watski så kontroller gjerne søppelposten før du tar kontakt med Watskis kundeservice.

OPPLYSNINGER OPPGITT I NETTBUTIKKEN

Watski jobber alltid for å gi kundene og besøkende så korrekt informasjon om våre produkter, tilbud og priser som mulig. Vi tar likevel forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som erstatning, eller om at bestillingen har blitt kansellert da vi ikke har mulighet til å levere. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

KAMPANJER PÅ WATSKI.NO

Kampanjer på watski.no er tidsbegrenset og gjelder kun til kampanjen er slutt. Det er ikke mulig å kjøpe en utsolgt vare til kampanjepris. Kampanjeprisen gjelder kun så lenge lagret gjelder. Feil i pris kan forekomme og vi har retten til å kansellere bestillinger med tydelige prisfeil, samt prisfeil på over 1000 kroner.

BLACK FRIDAY PÅ WATSKI.NO

Black Friday 2019 på watski.no er tidsbegrenset og gjelder kun fra kl 18.00 torsdag 28. november 2019 til 24.00 29. november 2019. Det er ikke mulig å kjøpe en utsolgt vare til kampanjepris. Kampanjeprisen gjelder kun så lenge lagret gjelder. Unntak er enkelte artikler fra Raymarine der kunden kan bestille og få levering når det kommer i lager. Black Friday-kampanjen kan ikke kombineres med rabattkoder. Åpent kjøp gjelder i 30 dager og det er normale reklamasjonsregler som er gjelder.

Merk at vi ikke kan stoppe ordre/bestilling som er lagt, men kunden er fri til å benytte åpent kjøp som normalt.

Feil i pris kan forekomme og vi har retten til å kansellere bestillinger med tydelige prisfeil, samt prisfeil på over 1000 kroner.

RABATTKODER PÅ WATSKI.NO

Rabattkoder er koder som brukes for å få rabatt på din ordre. Disse rabattkodene får man oftest gjennom nyhetsbrev, på nettsiden under en kampanje, etter ved et kundeærende. Man kan kun bruke én rabattkode per bestilling. Koden registrer man i kassen ved å trykke på «Har du en rabattkode?», legge inn rabattkoden i ruten for deretter å trykke på «registrer».

LEVERING HOS WATSKI

Bring – Hente på posten: Dette innebærer at dine varer sendes med Bring til ditt lokale postkontor/post i butikk/utleveringssted i nærheten av der du bor. Når du velger levering til nærmeste postkontor så håndterer Watski AS eventuelle reklamasjoner, åpent kjøp, service og garanti. Leveranse skjer med fraktselskapet Bring. Normal leveringstid er 2-5 arbeidsdager, men ved spesielle omstendigheter kan det ta noe ekstra tid.

Bring - Pakke på døren: Dette innebærer at dine varer sendes med Bring til angitt hjemmeadresse. Dette koster 249 kroner. Din bestilling leveres hjem til deg av Bring. Velger du denne leveringsformen så håndterer Watski AS eventuelle reklamasjoner, åpent kjøp, service og garanti. Leveranse skjer med fraktselskapet Bring. Du vil motta en automatisk SMS når pakken er på vei. Pakker leveres på døren mellom kl. 08-17 eller kl. 17-21, basert på postnummer. Finn din leveringstid her.

PRISER HOS WATSKI

Alle priser på Watski.no er inkludert 25% moms og er i norske kroner. Prisene gjelder innenfor Norges grenser, dog ikke Svalbard og Jan Mayen. En ordre kan bli pålagt frakt. Dette vil i så fall fremgå på ordresiden før kjøpet gjennomføres ved å være spesifisert i egen rad, samt å være en del av totalbeløpet. Det er mulig å betale med VISA, Mastercard og faktura på Watskis nettside for privatkunder. Vi benytter Klarna banks betalingsløsning.

Det tas forbehold om eventuelle prisfeil, utsolgte varer, trykkfeil med mer som følge av menneskelige eller tekniske feil. Det samme gjelder for eksempel valutaendringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, avgiftsendringer eller annet som kan ha store følger for driften av watski.no

BETALING HOS WATSKI

Ved kjøp på watski.no kan du velge om du ønsker å betale med kort, Vipps eller gjennom Klarna.

Ved kjøp på watski.no ved å velge Klarna som betalingsalternativ godkjenner og aksepterer du at Watski gjennom Klarnas betalingsløsning ta betalt via den betalingsmetoden du har valgt: kort- eller fakturabetaling. Ved å benytte Klarnas betalingsløsning, samtykker du i deres vilkår for benyttelse av tjenesten. Du må være 18 år for å kunne handle på watski.no.

ÅPENT KJØP HOS WATSKI – 30 DAGERS ANGRERETT/ÅPENT KJØP

Watski AS har 30 dagers åpent kjøp/angrerett. Varer som ligger i vår OUTLET har 14 dagers åpent kjøp. Watski.no følger dermed forbrukerkjøpsloven. I en tidsbestemt periode kan andre vilkår gjelde. Disse vilkår kommer alltid til være bedre enn forbrukerkjøpsloven og være til fordel for kunden. For å kunne benytte angreretten må man ta kontakt med Watski senest 30 dager etter at pakken er mottatt. Dette gjør man ved å registrere sin retur her. Varen skal så sendes tilbake til oppgitt sted senest 30 dager etter at man har benyttet sin angrerett. I mottatt leveringsbekreftelse som kommer per e-post vil det også være vedlagt et angreskjema som skal fylles i og legges i pakken ved retur. Finner du ikke dette vedlegget i e-posten så kan du finne dette her. Omkostninger ved å sende tilbake varene til Watski ligger på forbruker ved åpent kjøp.

Varen skal leveres tilbake i originalemballasjen og i samme stand som da varen ble mottatt. Om varen har blitt montert, installert, tatt i bruk, frafaller angreretten. Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angrerett, står du for returfrakten. Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra, innen 30 dager etter at angreretten er benyttet.

Ved tidligere kjøp hos Watski-forhandler er butikken ansvarlig for eventuell retur, reklamasjon, åpent kjøp, service og garanti. Du henvender deg da direkte til butikken.

Pakken må merkes med ordrenummer og sendes med Bring slik at pakken finner veien tilbake til oss. Pakk varene ordentlig slik at de ikke skades under transport. Spar på «track- and trace-nummeret» og kvitteringer på sendingen. Ansvaret for varene ligger på kunden helt til pakken har nådd Watski. Sender du med pakkepost har du mulighet til å spore sendingen.

Manglende originalemballasje kan muligvis utgjøre en verdiminskning, så returner gjerne i originalemballasjen.

Tilbakebetaling hos Watski

Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra innen 14 dager etter at angreretten er benyttet. Vi kan holde tilbake utbetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen det har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den. Eksempel på dette er et sporingsnummer eller kvittering. Beløpet blir alltid overført gjennom samme betalingsmiddel som du betalte med. Betalte du med kort, tilbakeføres pengene til det betalingskortet som du brukte ved kjøpet.

Merk:
Vi kan holde tilbake kjøpsbeløpet, delvis eller helt, om varen har tapt verdi fordi:

Har du tidligere kjøpt varen hos en Watski-forhandler er det forhandleren som er ansvarlig for eventuell tilbakebetaling.

Reklamasjon hos Watski

Ditt kjøp er omfattet av forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er to år, og i noen tilfeller fem år.

Det betyr at du som kunde kan få en mangelfull vare reparert, byttet med en ny, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av situasjonen. Det er naturligvis et krav fra Watskis side at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen/skaden på produktet ikke skyldes håndteringsfeil, brukerfeil, alminnelig slitasje, modifikasjoner eller misbruk fra kundens side. Her under også endring av tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Merk: gjør man modifikasjoner på varen, installasjonen eller kobler til andre enheter til produktet enn det som er anbefalt i produktets anvisning, går dette under feil bruk/håndtering av varen.

Vi følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser vedrørende reklamasjoner (gå til forbrukerkjøpsloven her)

Bruk av reklamasjonsrett hos Watski

Vil du påberope en mangel, skal du gi Watski beskjed innom rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtig som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.

Ved enhver reklamasjon skal du:

Registrere din reklamasjon her. Her skal du sende en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Send gjerne med bilder av feilen. Du begynner registreringen ved å oppgi ditt ordrenummer. Etter dette vil vår produktsjef se på reklamasjonen for å bedømme hvordan vi går videre. Dette tar oftest en dag, men kan ta opptil en uke.

Ønsker Watski å få varen i retur for å se på den så sender vi deg en returetikett som brukes til hurtig håndtering av din sak. Watski står for returfrakten.

Sendes varen til oss uten at reklamasjonen er eller blir godkjent ved mottak så må kunden selv stå for alle utgifter for transport, her under våre fraktomkostninger til returhåndtering av varen etter undersøkelse.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få kvittering for sending tilbake til oss. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene fram til at den har ankommet Watski. Ta derfor vare på postkvittering, inkl. opplysninger om fraktkostnader, samt evt. track- and trace-nummer.

På alt som sendes til Watski må det være betalt porto på og levert inn for sending på postkontor eller post i butikk for å bli godkjent som reklamasjon.

Har du kjøpt varen hos en Watski-forhandler, er det forhandleren som er ansvarlig for håndteringen av reklamasjonen din.

Gavekort hos Watski

Gavekortet er gyldig i to (2) år. Gyldighetsperioden er angitt på gavekortet. Gavekortet kan benyttes delvis et ubegrenset antall ganger til pengene på gavekortet er oppbrukt. Man kan ikke fylle på flere penger på gavekortet. Gavekortet kan ikke byttes til kontanter. Gavekortet bør anses som et verdidokument. Gavekortet kan ikke kobles til en bestemt person. Watski er ikke ansvarlig for bortkomne gavekort.

En avtale om kjøp av gavekort trer først i kraft når Watski bekrefter kjøpet per e-post til den e-postadressen kunden har oppgitt ved bestilling. Kunden er ansvarlig for å fylle ut alle opplysninger korrekt ved kjøp av gavekortet. Watski kommer ikke til å erstatte feilleveranser eller lignende som er oppstått ved at ukorrekte opplysninger har blitt angitt.

Klageadgang

Hvis du vil klage på ditt kjøp skal du rette henvendelsen til Watski AS, Kveldroveien 19, 1407 Vinterbro, på e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no.

Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt de relevante betingelsene er oppfylt, send inn en klage til Forbrukerrådet.Dette gjør du på deres hjemmeside: https://www.forbrukerradet.no/ De kan også nås per telefon: 23400500.

Alle andre spørsmål til Watski

Ved alle spørsmål, kontakt oss vennligst per e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no.
Tlf: 22820070

Login
Har du tidligere vært forhandler hos Watski så skal du nå logge inn på www.nautec.no