Kjøpsvilkår og betingelser ved kjøp på Watski.no

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Watski.no drives i Norge av: Watski AS, org.nr. 974899264MVA, Kveldroveien 19, 1407 Vinterbro, Norge.

Watski AS eies av: Watski AB med organisationsnummer 556176-0322, Kantyxegatan 14, 213 76 Malmö, Sverige.

Du kan kontakte Watski.no på telefonnummer +47 22820060 eller per e-post: kundeservice@watski.no. Disse salgs og leveringsbetingelsene gjelder ved kjøp av varer på watski.no for levering i Norge. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Bestilling og levering hos WATSKI

Watski.no har åpent 24 timer i døgnet og du kan derfor alltid handle i vår nettbutikk. Du velger de varer du vil kjøpe og legger de i handlekurven. Du kan helt frem til selve kjøpsøyeblikket korrigere innholdet i handlekurven, og du kan alltid kontrollere innholdet i handlekurven, samt prisene på varene/produktene. Eventuelle fraktkostnader vil du kunne se under totalbeløp i handlekurven, samt når man holder pekeren over handlekurvknappen i høyre hjørne. Når man bestiller skjer dette med Klarnas betalingsløsning.

Levering hos WATSKI

Ship2Store: Dette innebærer at du kan kjøpe de varene du ønsker i din lokale butikk/forhandler til butikkens alminnelige salgsbetingelser. Dine produkter sendes fra Watski i Sverige til den butikken du selv velger. Du henter og betaler varene i butikken. Butikken håndterer eventuell retur, reklamasjon, åpent kjøp, service og garanti. Alle butikker som er knyttet til ”Ship2Store” overholder kjøpslovens vilkår. Leveranse skjer med fraktselskapet Bring. Normal leveringstid er 2-5 arbeidsdager, men ved spesielle omstendigheter kan det ta noe ekstra tid.

Ship2Door: Dette innebærer at dine varer sendes med Bring til ditt lokale postkontor/post i butikk/utleveringssted i nærheten av der du bor. Ved Ship2Door håndterer Watski AS eventuelle reklamasjoner, åpent kjøp, service og garanti. Leveranse skjer med fraktselskapet Bring. Normal leveringstid er 2-5 arbeidsdager, men ved spesielle omstendigheter kan det ta noe ekstra tid.

Ordrebekreftelse på mottatt ordre hos WATSKI

Når du har lagt en ordre hos Watski, mottar du med en gang en ordrebekreftelse på e-postadressen du har oppgitt. Det er ikke inngått en bindende kjøpsavtale før du har mottatt denne ordrebekreftelsen. Har du gjort en bestilling, men ikke mottatt bekreftelse så send oss gjerne en e-post slik at vi får sendt en. Dette kan dessverre skje ved teknisk feil.

Priser hos WATSKI

Alle priser på Watski.no er inkludert 25% moms og er i norske kroner. Prisene gjelder innenfor Norges grenser, dog ikke Svalbard og Jan Mayen. En ordre kan bli pålagt frakt. Dette vil i så fall fremgå på ordresiden under hele prosessen innen kjøpet gjennomføres. Det er mulig å betale med VISA, Mastercard og faktura på Watskis nettside, Watski.no.

Det tas forbehold om eventuelle prisfeil, utsolgte varer, trykkfeil med mer som følge av menneskelige eller tekniske feil. Det samme gjelder eksempel valutaendringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, avgiftsendringer eller annet s om kan ha store følger for driften av watski.no

Velger du leveringsformen Ship2Store kan lokale prisavvikelser hos forhandleren forekomme.

Åpent kjøp hos WATSKI - 14 dagers angrerett

Watski AS har 14 dagers åpent kjøp/angrerett og følger dermed forbrukerkjøpsloven. For å kunne benytte angreretten må man ta kontakt med Watski senest 14 dager etter at pakken er mottatt. Varen skal så sendes tilbake til oppgitt sted senest 14 dager etter at man har benyttet sin angrerett.

Varen skal leveres tilbake i originalemballasjen og i samme stand som da varen ble mottatt. Om varen har blitt montert, installert, tatt i bruk, frafaller angreretten. Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angrerett, står du for returfrakten. Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra, innen 14 dager etter at angreretten er benyttet.

Ved kjøp hos butikk/forhandler (Ship2Store) er butikken ansvarlig for eventuell retur, reklamasjon, åpent kjøp, service og garanti. Du henvender deg da direkte til butikken.

Pakken må merkes med ordrenummer og gjerne sendes med Bring slik at pakken finner veien tilbake til oss. Pakk varene ordentlig slik at de ikke skades under transport. Spar på «track- and trace-nummeret» og kvitteringer på sendingen. Ansvaret for varene ligger på kunden helt til pakken har nådd Watski. Sender du med pakkepost har du mulighet til å spore sendingen.

Manglende originalemballasje kan muligvis utgjøre en verdiminskning, så returner gjerne i originalemballasjen. Omkostninger ved å sende tilbake varene til Watski ligger på forbruker ved åpent kjøp.

Tilbakebetaling av penger hos Watski

Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra, innen 14 dager etter at angreretten er benyttet. Vi kan holde tilbake utbetalingen, inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen det har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den. Eksempel på dette er et sporingsnummer eller kvittering. Beløpet blir alltid overført gjennom samme betalingsmiddel som du betalte med. Betalte du med kort, tilbakeføres pengene til det betalingskortet som du brukte ved kjøpet.

Merk:
Vi kan holde tilbake kjøpsbeløpet, delvis eller helt, om varen har tapt verdi fordi:

Ved kjøp hos butikk/forhandler (Ship2Store), er det forhandleren som er ansvarlig for eventuell tilbakebetaling.

Reklamasjon hos Watski

Ditt kjøp er omfattet av forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er to år, og i noen tilfeller fem år.

Det betyr at du som kunde kan få en mangelfull vare reparert, byttet med en ny, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av situasjonen. Det er naturligvis et krav fra Watskis side at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen/skaden på produktet ikke skyldes håndteringsfeil, brukerfeil, alminnelig slitasje, modifikasjoner eller misbruk fra kundens side. Her under også endring av tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Merk: gjør man modifikasjoner på varen, installasjonen eller kobler til andre enheter til produktet enn det som er anbefalt i produktets anvisning, går dette under feil bruk/håndtering av varen.

Vi følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser vedrørende reklamasjoner (gå til forbrukerkjøpsloven her)

Bruk av reklamasjonsrett hos Watski

Vil du påberope en mangel, skal du gi Watski beskjed innom rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtig som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.

Ved enhver reklamasjon skal du:

Sende en e-post til kundeservice@watski.no. Her skal du sende en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Send gjerne med bilder av feilen. Opplys også om ditt ordrenummer eller vedlegg kopi av ordrebekreftelse.

Watski sender så et returnummer og en returetikett som brukes til hurtig håndtering av din sak, når varene har komme frem til Watski.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi selvsagt dine fraktomkostninger ved å sende varen i retur til oss. Ta kontakt med oss for returetikett. Er det motsatte tilfellet blir alle utgifter til transport, her under våre fraktomkostninger til returhåndtering av varen etter undersøkelse overført til kunde. Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få kvittering for sending tilbake til oss. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene fram til at den har ankommet Watski. Gjem derfor postkvittering, inkl. opplysninger om fraktkostnader, samt evt. track- and trace-nummer.

På alt som sendes til Watski må det være betalt porto på og levert inn for sending på postkontor eller post i butikk for å bli godkjent som reklamasjon.

Ved kjøp hos butikk/forhandler (Ship2Store), er det forhandleren som er ansvarlig for håndteringen av reklamasjonen din.

Gavekort hos Watski

Gavekortet er gyldig i to (2) år. Gyldighetsperioden er angitt på gavekortet. Gavekortet kan benyttes delvis et ubegrenset antall ganger til pengene på gavekortet er oppbrukt. Man kan ikke fylle på flere penger på gavekortet. Gavekortet kan ikke byttes til kontanter. Gavekortet bør anses som et verdidokument. Gavekortet kan ikke kobles til en bestemt person. Watski er ikke ansvarlig for bortkomne gavekort.

En avtale om kjøp av gavekort trer først i kraft når Watski bekrefter kjøpet per e-post til den e-postadressen kunden har oppgitt ved bestilling. Kunden er ansvarlig for å fylle ut alle opplysninger korrekt ved kjøp av gavekortet. Watski kommer ikke til å erstatte feilleveranser eller lignende som er oppstått ved at ukorrekte opplysninger har blitt angitt.

Klageadgang

Hvis du vil klage på ditt kjøp skal du rette henvendelsen til Watski AS, Kveldroveien 19, 1407 Vinterbro, på e-post: kundeservice@watski.no eller per telefon: +47 22820060.

Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt de relevante betingelsene er oppfylt, send inn en klage til Forbrukerrådet.Dette gjør du på deres hjemmeside: https://www.forbrukerradet.no/ De kan også nås per telefon: 23400500.

Alle andre spørsmål til Watski

Ved alle spørsmål, kontakt oss vennligst på telefon: +47 22820060 eller på e-post: kundeservice@watski.no

Betaling hos Watski skjer gjennom Klarna

Ved kjøp på watski.no godkjenner og aksepterer du at Watski gjennom Klarnas betalingsløsning tar betalt via den betalingsmetoden du har valgt: kort- eller fakturabetaling. Ved å benytte Klarnas betalingsløsning, samtykker du i deres vilkår for benyttelse av tjenesten.

Cookies/informasjonskapsler og personvernpolicy

Vi på Watski er opptatt av at ditt personvern skal stå sterkt hos oss. Når du besøker Watski.no samler vi inn informasjon om alle som besøker nettsiden. Denne informasjonen bruker vi til å forbedre din brukeropplevelse, se hva som er populært og mindre populært på watski.no og til å basere vår markedsføring på. Dette skjer på tryggest mulig måte.

Videre kan du lese om hvilken type informasjon vi samler inn, hvordan vi behandler opplysningene, hvem som har adgang til opplysningene og hvordan du kan kontakte oss vedrørende cookies/informasjonskapsler og personvern.

Innsamlingen av opplysninger på Watski.no skjer innenfor rammene for gjeldene lover. Om personopplysninger behandles av Watski.no skjer dette i samsvar med personopplysningsloven.

Watski.no registrerer automatisk IP-adresse og data når du flytter deg mellom de ulike sidene og tjenester på nettstedet. Om du logger inn eller abonnerer på vårt nyhetsbrev registrerer vi også dette. Dette gjør vi for å kunne skape en bedre brukeropplevelse for deg neste gang du besøker Watski.no.

I denne sammenhengen benytter vi ulike analyseverktøy som f.eks. Google Analytics som hjelper oss å samle inn statistikk om bruken av nettsiden.

Watski.no samler inn informasjon om brukerne og deres besøk på to måter:

Hva er en cookie/informasjonskapsel?

Når du besøker Watski.no lagres informasjonskapsler (også kalt cookies) som er en liten tekstfil som gjemmes på din nettleser. Når du neste gang besøker nettsiden vil disse informasjonskapslene fortelle nettsiden at du har kommet tilbake til Watski.no og nettsiden tilpasses etter deg og det du viste interesse for ved forrige besøk. Det er ingen personsensitive opplysninger gjemt i våre informasjonskapsler.

De fleste nettsider benytter seg av informasjonskapsler. De ligger i din nettleser som en hjelp til deg få den beste brukeropplevelsen.

Informasjonen i dine informasjonskapsler sendes mellom din nettleser og en server, og inkluderer informasjon om brukerinnstillinger, innlogging, samt hvordan nettplassen brukes.

Hvordan unngår jeg cookies/informasjonskapsler?

Om du ikke vil ta imot informasjonskapsler kan du enten blokkere alle informasjonskapsler, slette lagrede informasjonskapsler fra din nettleser, eller velge under innstillinger i din nettleser å få opp en advarsel før informasjonskapsler lagres i din nettleser.

Vi anbefaler at du leser hele vår cookie- og personvern policy grundig før du overveier å endre dine innstillinger for informasjonskapsler i nettleseren, samt leser om informasjonskapsler på andre nettsider.

En endring i disse innstillingene kan medføre at du får en dårligere brukeropplevelse på både våre og andres nettsider.

Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at nettlesere som ikke aksepterer cookies/informasjonskapsler kan gjøre at funksjoner på Watski.no ikke virker som de skal.

Firefox brower/nettleser

For å slette informasjonskapsler i Firefox skal du gå inn i Funksjoner -> Innstillinger -> Privatliv -> fjerne individuelle informasjonskapsler eller rydde din historikk.

For å blokkere informasjonskapsler skal du gå inn i Funksjoner -> Innstillinger -> Privatliv -> i menyen under historikk velg «bruk tilpassede innstillinger for historikk» -> kryss for «alltid bruk privat nettlesning-modus og avmerker «aksepter informasjonskapsler fra sider».

Internett Explorer

For å slette informasjonskapsler i Internett Explorer skal du gå inn i Verktøy-> Alternativer for internett -> Fanen generelt -> under leserlogg trykk Slett -> velg midlertidige internett-filer og nettstedsfiler og informasjonskapsler og nettstedsdata -> trykk Slett

For å blokkere for informasjonskapsler skal du gå inn i Verktøy-> Alternativer for internett -> Fanen sikkerhet -> Flytt sikkerhetsnivået til toppen slik at den blir høy -> Trykk ok.

Google Chrome nettleser

For å slette informasjonskapsler skal du trykke på verktøy -> Flere verktøy -> Tøm logg -> Hak av nettleserlogg, informasjonskapsler og andre nettstedsdata, bufrede bilder og data. Du kan også fylle i under fanen avansert -> Slett data

For å blokkere informasjonskapsler skal du trykke på verktøysknappet (tre prikker i høyre hjørne) -> Innstillinger -> Avansert -> Under personvern og sikkerhet trykk «innholdsinnstillinger -> Informasjonskapsler -> marker Blokker informasjonskapsler fra tredjeparter

Safari nettleser

For å slette informasjonskapsler skal du trykke på verktøysknappen -> Innstillinger -> Sikkerhet -> Trykk på knappes «vis informasjonskapsler». Her kan du slette logg og nettstedsdata fra det enkelte domene eller alle informasjonskapsler.

For å blokkere informasjonskapsler skal du trykke på verktøyknappen -> innstillinger -> sikkerhet -> under «aksepter informasjonskapsler» skal du velge aldri.

Hva bruker cookies/informasjonskapsler til på Watski.no?

For å kunne få statistikk på hvem som besøker våre nettsider bruker vi informasjonskapsler til å få ut demografisk og brukerrelatert statistikk. På den måten får vi muligheten til å tilpasse og skape innhold og tjenester som er tilpasset dine og andres ønsker og interesser. Nedenfor beskrives formålet for de informasjonskapsler som brukes på Watski.no

Informasjonskapsler fra tredjepart

Watski.no anvender en rad tjenester på nettsider. Iblant bruker også disse tjenester informasjonskapsler. Du kan velge å ikke akseptere informasjonskapsler fra tredjepart i din nettleser gjennom å følge denne linken:

http://www.youronlinechoices.com/nor/dine-valg

Blant annet brukes informasjonskapsler fra tredjepart for å samle inn statistikk om dine besøk hos Watski.no. Her bruker vi informasjonskapselen til å f.eks. vite hvilke spesifikke sider våre besøkere går inn på, og hvor lang tid du er inne på dem. Her bruker vi systemet Google Analytics som er levert av Google.

Du kan velge bort Google Analytics herhttps://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Watski.no samarbeider også med bedrifter for å forbedre vår digitale markedsføring og for å sikkerstille at du bare mottar annonser relevante for deg og dine interesser.

Watski.no inneholder komponenter fra tredje part som f.eks. «Facebook anbefaler», «Facebook liker godt» eller «Google+». Dette innebærer at disse tredjepartskomponentene, f.eks. Facebook og google, tar imot teknisk data om din nettleser, IP-adresse, hvilke sider du besøker på Watski.no og lignende. Hva eieren av tredjepartskomponentene gjør med denne dataen ligger utenfor vår kontroll og berører bare deg og eieren av tredjepartskomponenten.

Watski.no benytter seg av disse komponentene for å kunne linke direkte til våre sosiale medienettsteder og slik sikkerstille en smidig navigasjon for deg som kunde.

Funksjonalitet

Hos Watski.no finnes det et antall tekniske informasjonskapsler som kreves for håndtering av funksjonaliteten på forskjellige deler av Watski.no. Dette er de informasjonskapslene som lagres for å holde orden på innholdet i din handlekurv, dine favoritter, osv.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger gis aldri til tredjepart, med mindre du selv har gitt samtykke til dette og vi samler aldri inn personopplysninger så fremst du selv ikke har angitt denne informasjonen som f.eks. ved å gjennomføre en ordre, delta i en undersøkelse, påmelding til mottagelse av nyhetsbrev eller lignende. Her samles inn opplysninger om navn og e-postadresser.

Personopplysninger brukes til å kunne implementere den tjenesten som informasjonen ble samlet inn i forbindelse med. Opplysningene benyttes utover dette til å lære å kjenne deg og andre brukere av nettsiden bedre. Denne bruken kan omfatte undersøkelser og analyser med hensikt å forbedre og effektivisere våre og andres leverandørers markedsføring, våre produkter, tjenester og teknikker, samt for å vise innhold som er tilpasset dine interesser.

Kontakt vedrørende personopplysninger

Ønsker du tilgang til den informasjonen vi har om deg er du velkommen å kontakte oss på kundeservice@watski.no. Om feilaktige data har blitt registrert på deg, eller om du har noen andre innvendinger, er du velkommen til å ta kontakt på samme sted. Du har mulighet til å få innsikt i hvilken informasjon som er registrert om deg og du kan innvende mot registrering i henhold til personvernregelverket GDPR.

Beskyttelse av personopplysninger

Ifølge lovgivningen skal dine personopplysninger oppbevares sikkert og konfidensielt. Vi lagrer din personlige informasjon på vår server med høyt sikkerhetsnivå som er plassert i kontrollerte anlegg, og vår sikkerhet kontrolleres regelmessig for å avgjøre om vår brukerinformasjon håndteres på en sikker måte, alltid med strengt hensyn til dine rettigheter som bruker. Vi kan dessverre ikke garantere 100% sikkerhet for dataoverføring via internett. Det innebær at det kan finnes en risiko for at andre uvelkomne tvinger seg til adgang til opplysninger når data sendes og oppbevares elektronisk. Du sender derfor din personlige informasjon på egen risiko.

Personlig informasjon slettes eller anonymiseres når den hensikt det ble oppbevart for opphører/avsluttes. Når det gjelder kjøp-, ordre-, og brukerhistorikk sletter vi historikken 3 år etter transaksjonsdato.

Den hurtige utviklingen av internett betyr at endringer i vår behandling av personopplysninger kan bli nødvendige. Vi forbeholder oss retten til å oppdatere og endre nåværende retningslinjer for behandling av personopplysninger. Om vi gjør en slik endring retter vi selvfølgelig datoen for «sist oppdatert» nederst på denne siden. Om det skjer vesentlige endringer gir vi deg beskjed i form av en synlig melding på våre nettsider

Kontakt oss

Epost: kundeservice@watski.no

Telefon: 22 82 00 60

Post sendes til:

Watski AS
Kveldroveien 19
1407 Vinterbro
Norge


© Watski 2018